Orff metodika

Bērnu vecumam esam atraduši lielisku metodi - vācu/ austriešu komponista Karla Orfa iesākto un daudzu pasaules pedagogu turpināto darbu pie "schulwerk", kas tulkojumā nozīmē bērnu darbiņš. Bērni dara visu, kas ar dziesmiņu, melodiju vai dzejolīti ir izdarāms - klausās, iztēlojas, kustās, spēlē insrumentus, dzied un iejūtas lomās. Skolotājs plāno darbu, atrod skaistākos bērnu dzejoļus, pasakas, komponē melodijas, veido orķestrāciju atbilstoši audzēkņu vecumam un pieredzei. Jaunu darbu uzsākot, skolotājs gaidāmo darbu prezentē: pie tāfeles ar zīmējumiem vai teatrālu mini izrādi ar improvizētiem "kostīmiem", ar roku leļļu izrādi vai skaņu pasaku, kas radīta ar instrumentiem. Nākošais solis ir elementu un daļu mācīšanās ar kustību, ar rotaļu. Tas ir nebeidzams izziņas process pašam pedagogam, kā labāk un radošak izplānot mācību procesu, padarīt iemācīšanos vieglu un aizraujošu. Bērns dodās šajā piedzīvojumā, balstoties uz dabisko instinktu darboties mūzikā, ritmiski kustēties, skandināt balsi un instrumentu.